Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivní hledání nejkratších cest v sítích hromadné přepravy osob
Martínek, Vladislav
Hledání nejkratší cesty je jeden z nejstudovanějších grafových problémů; má mnoho zajímavých aplikací v nejrůznějších odvětvích. Jedním z odvětví je hromadná přeprava osob, kde délka cesty závisí na jízdních řádech spojů realizujících cestu. Cílem této práce je najít efektivní algoritmus pro hledání nejkratší cesty v sítích hromadné dopravy a implementovat jej v knihovně, která bude použitelná i na přenosných zařízeních. V průběhu implementace budou prozkoumány možnosti předzpracování jízdních řádů a využití heuristik pro urychlení hledání cesty.
Efektivní hledání nejkratších cest v sítích hromadné přepravy osob
Martínek, Vladislav
Hledání nejkratší cesty je jeden z nejstudovanějších grafových problémů; má mnoho zajímavých aplikací v nejrůznějších odvětvích. Jedním z odvětví je hromadná přeprava osob, kde délka cesty závisí na jízdních řádech spojů realizujících cestu. Cílem této práce je najít efektivní algoritmus pro hledání nejkratší cesty v sítích hromadné dopravy a implementovat jej v knihovně, která bude použitelná i na přenosných zařízeních. V průběhu implementace budou prozkoumány možnosti předzpracování jízdních řádů a využití heuristik pro urychlení hledání cesty.
Podpora manažerského rozhodování o dopravních sítích
Přibyl, Vladimír ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Kavička, Antonín (oponent) ; Peško, Štefan (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku manažerského rozhodování o sítích (zejména dopravních), resp. přesněji na podporu tohoto rozhodování pomocí kvantitativních metod. Problematika sítí a rozhodování o jejich částech či prvcích je velmi širokou oblastí, která je předmětem výzkumu již po řadu desetiletí. Z této oblasti jsou v práci formulovány a podrobně rozpracovány dva problémy, které jsou důležité z hlediska jejich praktického významu pro rozhodování manažerů dopravců, případně veřejné sféry, a které dosud nebyly v této formě publikovány. Jedná se o problém hledání podsítě s limitovaným prodloužením tras mezi důležitými dvojicemi vrcholů a problém návrhu autobusové linky v oblasti s malou poptávkou. Práce přináší pro každý z těchto problémů kombinatorickou exaktní metodu řešení, dále metodu založenou na celočíselném lineárním programování a v neposlední řadě také heuristické metody řešení. Významná pozornost je věnována i počítačové realizaci každé z těchto metod. Díky tomu se podařilo navrhnout a implementovat úpravy algoritmů, které vedly u exaktních metod k významnému urychlení a u heuristických metod zase ke zvýšení přesnosti výsledků. Všechny metody byly testovány na množině sítí, která byla pro tento účel v rámci práce pseudonáhodným způsobem vytvořena. Testování bylo zaměřeno především na porovnání výsledků poskytovaných heuristickými metodami, které mají, vzhledem k velké výpočetní náročnosti exaktních metod, velký význam pro reálné úlohy většího rozsahu. Testy prokázaly, že navržené heuristické metody jsou prakticky použitelné a dosahují výsledků, které jsou v porovnání s exaktně optimálními v mnoha případech shodné, nebo jsou jim alespoň blízké.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.